Kakak Iman Ariana



Okay, today nak cerita pasal kakak Iman plak..hehe..kakak iman mmg kakak yg baik..anak yg baik jgk..cuma manja tue yg terlebih ckt..girl biase la kan..tp kadang manja yang buat mama abah stress haha..

kakak mmg suke tlg mama..skrg dh pndai buat keje masak² such as tlg gaul garam kunyit dekat ayam/ikan..tlg ambik sayur dlm fridge..tlg kopek bawang..yg  biase² jela..yg berkaitan api semua mmg xde la mama nk bg..belom masenye lg ye..

Iman nie mudah terpengaruh pun ye..ade je ckp kawan itu begini la..pastu nk sama mcm kawan tue..pastu cikgu je btol..haha..padahal yg cikgu ckp tue mama dah bgtau hari²..bila cikgu ckp bru nk dgr ye..haha



Nie mama ajak solat sama²..bila solat nga dia mama kena baca kuat ckt la..sbb nk suruh dia ikut..pastu kdg siap bisik, mama slow ckt kakak xleh ikut..haha..padahal tgh solat tue..kihkih..



Telekung nie since dia 2 tahun..huhu..kne beli baru dah nie..getah kain pun dah longgar..senteng sgt dah..nanti paw abah eh..huhu

Semalam tgk tanah kubur dgn dia..yg nabila huda berlakon jd anak derhaka tue..iman nie klau tgk tv mmg dia akan tnye kenapa mcm tue kenapa mcm nie..so semlm nabila huda tue mati muka jd hitam..so dia tnye la mama kenapa muka dia jd mcm tue..aku ckp la sbb dia x dgr ckp mak dia..dia suke marah² mak dia..ckp kuat²..pukul mak dia..Allah marah..Allah x suke anak mcm tue..sbb tue muka dia mcm tue..pastu dia diam kejap..berpk la kot..then tetibe, mama kakak nak mintak maaf..kakak xnak jd mcm tue..so semlm mmg sgt dgr ckp..haha..suruh masuk tdo trus salam mama abah kiss semua masuk tdo..hihi..

pastu pg td sedar tgk dia dok tdo sebelah adik..adik nanges marah, mama perambat balik suh masuk blk..laju je masuk..haha..iman mmg cmtue..sejak 2 menjak nie mmg salu sgt dia sedar pastu masuk bilik aku..kdg tdo bawah kaki..padahal blk dia ngadap blk mama abah..pintu bukak je..tdo pun nampak je mama abah..haih manja btol..

p/s: hari² tnye bila bulan 10..sbb bufday dia bulan 10..haha..bulan depan bufday mama..dia ckp nanti kakak buat kejutan nga abah adik..siap tnye mama nak kek besar ke kecik..nak hadiah ape..haha..sweet sgt awak kakak..abah pun x sweet mcm tue..hihi




LOVE, 
ZAZA 

 have COURAGE & be KIND

Jantung, paru, hati, limpa, hempedu MAMA



Assalamualaikum..hehe

tajuk kemain kan..semua nak disebutnye..Ya Allah memang kesayangan sangat..eh tapi ada org tanya kenapa asyik adik je..x sayang kakaknye ke..eh mestila sayang..cer tgk entry dulu² lg byk mama update psl kakaknye..adik nie brape kerat je pong..bezanye skrg kakak dh bsar..lgpun kakak dh skolah..jarang dpt selfie bersama..kakak dh byk tanggungjawab..haha..jaga adik mmg tugas dia..adik buat salah kakak sekali kene sbbnye kakak la x jaga adik..haha

Anak mestilah sayang..dah dua² keluar dari perut mama jgk..kakak mengandung diuji, melahirkan senang..si adik mengandung Alhamdulillah byk mudahnye tp nak bersalin lain plak ujiannye..kakak mmg syg adik..syg sgt..klau mama marah adik, mama plak kena marah nga kakak..adik merajuk kakak la yg pujuk..tp adik pun pernah je kene marah dgn kakak..x dgr ckp kakak kene la marahkan..haha


mmg hobi dia makan..semua org makan dia nak..dah makan cmnie la..comot..klau kt rumah kakak la kene kemas..kne sapu kne cuci kne bersih..hahaha



Actually, budak encem nie tgh x sihat skrg..since cuti CNY ritu mmg kesihatan dia agak merosot..now pun bru blk dr ambik darah pagi td..Alhamdulillah xde ape yg perlu dirisaukan tp if masih sama lg 2 hari..kne repeat lg..biaselah skrg virus jahat..



Budak western..he loves pasta very much..nasi agak kureng..tp klau pasta nie..buat sup laju je..semangkuk tue blh abis..tue resepi mama..wester campur pantai timo..hehe..next post sy bg resepi ye..



MANJA?sangattttttt..x blh kene marah ckt..mencebik..kne marah lg meraung lah..x dpt ape yg dia nak lg la..guling² hentak² kaki..sgt menguji tau anak no 2 nie..



pandai jugak buat mama cair..well, anak bujang kan..pandai flirt bagai..haha..maaf rumah agak x sedor sgt,,sepah²..eh sepah tue kan tanda punya anak bijak..hehe



In shaa Allah..one day..awak akan jadi IMAM mama..semoga awak menjadi penyebab mama ke syurga sayang..sayang awak more than my nyawa..loveeeeeeeee youuuuuuuuu ♥♥♥




LOVE, ZAZA

 have COURAGE & be KIND