MGTT

4:55:00 PM


Semalam, 17/3/2014 aku ada test mgtt..utk tgk ada kencing manis x..sbnarnye aku ada pengalaman pahit test mgtt nie..muntah balik bler mnum air gula tue mse iman dulu..huhu..ngeri..kepala berpusing..

so, risau sgt ble kne test lg..tp Alhamdulillah la..kali nie lpas mnum aku oke xde muntah ke ape..mcm kenyang plak sbb kene tros puasa 2 jam sblom ambik darah kali kedua..kirenye start kul 10mlm tue puase then lpas ambik darah kali kedua dlm pukul 11 pg bru aku blh makan blk..lega sgt ble success bab tue..

tp, semlm x dpt result lg..nurse ckp nanti dia kol..nk tggu dia kol tue yg x sabar tue..huhu..so td dh dpt kol dr dia..ALhamdulillah lepas tp agak nyaris la..sebelum 4.01, selepas 7.59..ckt je lg..klau sangkut sebelum 5.6, selepas 7.8..brape point je lg..nurse ckp dia dh refer doc xyah repeat..tp aku kene berjaga-jaga..sbb jgn terlebih berat klau x kene repeat lg..so far berat semlm naik 1.5kg je dlm mse sebulan..x lebih 2 kg..mse checkup 12/2 ritu berat 52.9kg, berat terkini 54.4kg..so tuk checkup lg 2 mggu aku xleh lebih 1kg..make sure kene bawah 55.4kg..kene kontrol mkn..huhu

lepas kul 8 xleh mkn dah..x sanggup nk repeat lg mgtt..so, kene kontrol mkn manis²..kne byk mkn sayur..nasik kene kurangkan..no more nasik 4 kali sehari..huhu..adik baby sgt bagus..aktif sgt..degup jantung oke..cme kedudukan kepala senget ckt dr tempat nk kuar..tp xpe lg nurse ckp..selagi blom 36mggu dia ada masa lg nk berpusing..harapnye nanti ble smpai mase baby dok kt tmpat spatutnye lah ye..aminnn

lg 2 mggu jmpe doc tuk scan..harap uri x dok bawah dah..risau jgk..dh start nie rutin checkup 2mggu..sbb dh 7 bulan nie..x lme dh..harap adik baby kuar ikut time ye..jgn cepat sgt, jgn lambat sgt..kte nak kene blk kg dulu 23/5 nie..lepas 23/5 dh blh la klau nk kuar ye adik baby..sblom tue jgn ye..sbb nanti xde org nk jaga mama nga awak..so awak kene dgr ckp mama eh..hehe

oke tue je nak share..nanti aku share lg klau rajin..hihi..






"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

 XOXO
 ♥zaza♥

You Might Also Like

2 kata cinta

  1. seronoknye result mgtt ok..kite siap sanglut lagi sebab bacaan lepas minum air gula 8.00 ...sedih...kena buat BSP

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥