#UpdateRaya4 - Penternak Ayam Itik

12:30:00 PM


Iman nie asal blk kg je mmg keje dia adalah pg belakang umah dok situ lelama tgk ayam itik angsa yg mak tok nga tok ayah dia bela..byk smpai mak ayah aku wat pagar khas utk ternak bende alah nie..siap blh jual daging nga telor lg..pastu wat telur masin..ermm dap..


 Disebabkan aku malas nak layan dia maka  mak tok nga tok ayah dialah yg kene layan..haha..blh dikatakn setiap masa nk tgk..nak kejar itik angsa nie..ko ingat angsa tue jinak sgt ke dik..sekali dia patuk ko merana dik..dah mcm tokey itik je gaya..haha..

ayah aku dah umo 61thn dan mak aku 56thn tp Alhamdulillah masih sihat..cumenye kene jaga kesihatan la sbb dedua ada kencing manis nga darah tinggi..org kg kan suke berkebun xleh dok diam xde keje kan..so, maybe tue faktor diorg jarang sakit..syukur..


Memang best dok kt kg..suasana sgt berbeza..feelnye juga lain..rase tenang je..mungkin dekat dgn mak ayah sama kot..ikut hati mmg nak je dok kg tros tp nak wat camne rezeki aku di Putrajaya ini..huhu..xpe, insyaAllah andai ada rezeki kami berhajat nak buat rumah sndiri kt kg..xnk beli umah kt bandar..

1st step nk beli tanah..then slow² bina rumah ikut design sndiri..insyaAllah moga ALLAH permudahkan niat kami nie..x besar xpe asalkan ckup buat kami berteduh..


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

 XOXO
 ♥zaza♥

You Might Also Like

0 kata cinta

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥