Cerita Tentang Raya 2

9:00:00 AM


Nak citer pasal baju raya lak..actually aku tempah 2 je..then terbeli baju dah siap..alih² bju yg dh siap tue yg jadik bju raya first aku..haha..so 3 pasang je tahun nie..tuk hubby dah belikan dia 3 pasang t-shirt..polo lg..tue pun sebbaik ada sale kat jusco nuh..ada sale pun totap mahal..huhu..xpelah sesekali kan..baju melayu xde pakai je bju nikah dulu..putih masuk smua kaler..haha..

baju raya iman ariana xyah ckp la..smggu raya smua baju baru..rezeki anakkan..lagipun lebih excited beli baju dia..mcm² design ada..baju kurung satu, dress satu..yg lain smua jeans nga t-shirt+blouse..pyjamas pun beli baru..hihi..tema sebenarnye coklat..tp dah jd bermcm kaler..redho jelah..hihi

kuih raya adalah beli ckt²..tuk dibagi pada 2 rumah..adil dan saksama..tuk rumah kitorg pun ada..tp xdelah beria beli sbb x mkn pun..aku klau raya suke mkn bende mcm nasi, lemang, gitu..kenyang..kuih raya nie tuk kudap-kudapan je..x kenyang sgt pun..nak naikkan blk berat aku yg drop since puasa nie..2kg uolss turun..pitam aku..dah la nak naik susah..penat aku mkn byk² bg gemuk..huhu..

bajet duit raya mcm tahun lepas..tuk anak buah lain, budak² lain..tp tahun lepas x abis pun ada balance lg..so tahun nie mungkin ada balance jgk xpelah kte wat standby je..mane tau tahun nie nk pegi beraya lebih..hehe..

tuk mak nga mil aku belikan telekung..tuk ayah aku beli kain pelikat..adil..ape lg nk citer pasal raya ek..owh handbag raya dah ada..tudung raya pun ada 3lai..hihi..cumenye sandal raye je xde..so, aku decide nk pakai sandal yg aku beli tp jarang pkai sbb jenis wedges..haha..so, pkai sekejap² oke la..xdela sakit sgt kaki aku nie..

kasut raya iman awal² lg dia dh pakai..sbb ada bunyik..syok la dia dok lompat² kan..hubby pun dah ada kasut raya..2 lagik.amboiiii..

oke, korg plak ape cerita raya..selamat hari raya..eh..=)

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
 ♥zaza♥

You Might Also Like

1 kata cinta

  1. wah semangat nk raye...senafas je baca entry nih..fuhh..hehe.
    .
    selamat hari raya ;)

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥