♥ Story Time

3:01:00 PM


Dah lama x bercerita kan..ok skrg lah masenye..jgn korg pening lak ye bace..hehe

Erm, ok nk cter benda fresh lg nie..huhu semlm mse masak tuk bukak pose, last skali aku goreng telur dadar..dh siap angkat masuk pinggan, aku ltak sudip kt tepi dapor..aku lak leka basuh pinggan kt sinki..x bajet plak budak kecik kt bwh nie smpai..dia kuis kot alih² jatuh atas tangan dia aku bunyi ting kt lantai..then dgr dia melalak baik punye..huhu..

tros gelabah angkat dia basuh tangan yg kne td tue kat sinki..curah air laju² dan nmpk merah sgt..kulit diakan nipis je..name pun budak kan..siap sapu ubat bagai aku pujuk la dia ckp sori sume..sebbaik iman nie jenis yg keras bab² cmnie..dia klau sbb sakit mmg nanges kejap je kekdg jatuh terlentang pun dia x nanges..mmg kental..tp dia akan nanges bab manja..mcm if aku ckp xmo kwn nga dia then buat x layan dia..dia blh bantai nanges smpai teresak-esak..huhu..sensitif mcm mama dia jgk..haha

lpas maghrib kol abah dia ceritakan kejadian..sebbaik jgk abah dia x marah mama..dan sebbaik lg x gelembung..maybe sudip tue dh x panas sgt kot tp still panas la if kne kulit dia kan..so sori syg..ble aku say sori kan dia pun sme ikut ckp aku dok sowi sowi..huhu

This girl sgt garang oke..so budak lelaki di luar sana beware ok..aku dpt agak iman nie nanti kasar..tgk care dia naluri kemamaan aku (ceh ade ke gitu..haha) blh agak dia jenis yg cmne bsar nanti..huhu..tgk la muke dia ble aku nk ambik gambar..kerek sgt kan..huhu

Dan if aku marah dia, dia leh pok aku blk..sakit tau..ble aku majuk pusing badan ke lain pndai lak dia dtg pujuk aku siap tarik suh aku pusing ngadap dia..ganaz woo anak dara nie..kekdg selamba dia je aku dok diam then dia dtg tampar pipi aku..tros nyirap darah aku yg x brape nk sabar nie..tp tetap cool buat x layan dia..bukan dia nk stop oke lg dia tampar aku ade la..sabarrrrr jelahhhh aku nie..kekdg aku cubit gak tangan dia tue..tp salunye aku rotan kat kaki la..tp dia blh gelak² je ble aku rotan..sakit hati ok anak wat cmtue..huhu..

Blom umo 2 tahun nie memcm dh pndai..alahai..tp cerdik blh tahan jgk la..seiring..nakal + cerdik..huhu..

Buku kat atas nie sume haiwan dia dh knal..malay & english..aku campur..mne yg senang sbut english aku ajar kot english mne yg malay senang itu yg aku ajar..cth english cam bird, fish, cow, rabbit, lion, peacock, sheep, goat..malay lak udang, monyet, kuda, katak, ayam..nombor 1-10 pun dh pndai tp no feveret dia 8..haha..kot english plak 9(nine)..sabor jek la..abc blom sepenuhnye tp dh pndai sebut jelas..bg aku oke la dgn umo dia yg 9hb nie masuk setahun 8bulan..bercakap pun dh pndai 2,3 patah..

dh knal org..dh blh ikut arahan..buang pampers sndiri, ltak baju kotor dlm bakul khas dia..ambik itu ini..Alhamdulillah..sbb bende tue dr dia blh jln aku dh ajar..erm, tue jela kot yg aku ingat perkembangan iman skrg..


p/s:dh ada nama anak tuk girl tp 3 tahun lg bru leh tunaikan..kahkah..sbbnye berkenan sgt dh nme tue..nme iman still dikekalkan tp ada tambah ckt xnak sme sgt..tp nama blakang tue plg special..still 2 patah je nama anak..namo panjang² sgtlah..


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

 XOXO
 ♥zaza♥

You Might Also Like

2 kata cinta

  1. Wah! Baru setahun lebih dah tau kira, bijak tu! Iman, comey.. Bagus gak kerek2, dah besar takde la laki boleh dekat sebarangan.. Maunye kena aumm ngan si iman cilik nih.. Teringin sangat ada baby sendiri cam Iman ni..=)

    ReplyDelete
  2. ala kesian Iman, nasib baik tak teruk. Pasni kena extra careful kan, budak2 ni kadang cepat je tangan tu nak capai benda

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥