♥ Xtau Nak Letak Tajuk Apa

9:31:00 AM


Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk hidup..
Kekdg kite x sedarkan masa berlalu sgt pantas..umo dh meningkat..anak dah membesar, hidup makin mencabar, tapi pernah x time kite sndirian termenung kite fikir ada x kite merasa sgt bersyukur kerana diberikan hidup yang senang lebih dari org lain yg lebih susah dari kite..

Lumrah la kan manusia, x pernah cukup dgn apa yg ada..yg kaya nak lagi kaya, yg sederhana nak kaya dan of coz la yg kurang berkemampuan nk hidup senang..aku pun camtue jgak, nak yg terbaik utk diri dan keluarga..nak anak berjaya dalam hidup..nak suami berjaya dalam kerja..nak diri sndiri jgak berjaya..

Semua org nak hidup senang tapi Allah dah tentukan tahap mana rezeki kite..ada yg susah pada mulanya tapi dgn usahanya dia berjaya smpai ke tahap yg dia impikan..ada jgk yg lahir je dah kaya sbb harta mak ayah tp kemudiannye hidup susah sbb terlalu leka dgn kesenangan yg dimiliki..aku, lahir dlm keluarga sederhana, cukup makan, pakaian, didikan..Alhamdulillah walau mak ayah x kaya tapi mampu bagi didikan yg terbaik buat kami..aku pun x kaya tp Alhamdulillah boleh hidup dengan senang walau x mewah..

Bkn ape, byk sgt sekrg anak² org kaya yg terabai dan jadi la mcm² prangai yg pelik²..sbbnye mak ayah sibuk cari duit tambah harat yg x pernah ckup² tue..sape xnak byk duit tp jgn la smpai jadi hamba duit hingga terabai didikan pd anak²..anak² org gaji yg jaga, alih² anak pun jadi mcm org gaji..hehe..berpadalah, sbb pada aku, aku kerja nk bagi kesenangan pada anak disamping bantu suami aku tp aku jgak nk luangkan masa dgn anak..ckuplah kot aku tinggalkan dia kat taska selama 9jam utk cari rezeki..tue pun x sanggup, separuh hati je tp terpaksa..

Sbb tue aku x sanggup bagi mak aku jaga, walau mmg itu akan menyenangkan aku..Mak aku jauh..nun kat kelantan..perjalanan 8jam, bukan dekat..Klau stakat sejam dua xpe, asal x boleh tahan rindu drive je sensorg..ini nak drive sensorng mau la laki aku lock gril x bg aku kuar..huhu..klau mak aku mmg dok nga aku lain la..mmg xla aku nk anta taska yg blom tentu blh jaga mcm nenek dia jga tue..susah senang biarlah aku yg jaga aku yg merasa..nk berpisah sekejap pun aku separuh rela nie kan pulak tido mlm tanpa dia..mau aku x tido²..klau dulu mak aku boleh jaga 6org anak xkan aku sorg pun x blh? Xkan aku nk susahkan mak aku jaga cucu plak..ckuplah penat dia membesarkan aku..

Aku bersyukur dilahirkan di Malaysia sbb Malaysia negara yg sgt kurang bencana..xde gempa bumi(ada ckt²  tp x terukkan, tue pun sbb kene tempias sumatera), xde gunung berapi, xde puting beliung, xde angin taufan..banjir, kemarau, angin manja² tue biaselah..utk ingatkan kita pada PENCIPTA..agar kita x terlalu leka..sbb kekdg kite nie bile dah terlalu senang sering rasa bangga dgn diri sndiri dan kite lupe sape yg berikan semua tue pada kite..

Oh, bukan nak beri ceramah ke ape tp utk ingatkan diri aku sndiri..kekdg aku nie pun cmtue..berckp pada pengalaman sndiri..nie apa yg aku rasa, aku fikir..utk aku lebih bersyukur dgn apa yg ALLAH dah berikan pada aku..


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

 XOXO
 ♥zaza♥

You Might Also Like

1 kata cinta

  1. Kan, kita ni kdg2 lalai, slalu tak bersyukur :( aku pun samaa

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥