Rambut Baruku 2012

10:44:00 AM


 salam semua..yup akhirnya aku berjaya memujuk suami terchenta tuk potong rambut..walau kene bersyarat bagai ku rela asalkan hajat nk potong tercapai..hua hua

ye, susah btol nk pujuk dia kasi aku potong..nie ntah kali keberapa ku mintak..akhirnya berkat balik kg jumpa mak ayah terbuka jgk hati dia..hehe..sekali usul je tros dia ckp bolehlah..hehe..padahal aku saje je test..akhirnye dpt..lebiulah..haha

Agaknye dia nk aku potong tempat murah kot..ko tau kat kg aku potong sekali cuci sekali blow RM20 jek..percaya x?sila percaya oke..klau kat cnie RM100 mmg xkan lari punye..huhu..berbaloi-baloik taukkk..hepi sayep...=)


Oke, nie rambut aku before..aku wat curl kat hujung tue then time nie x smpai sejengkal lg nk cecah pinggang..pastu rambut wavy jek..berat kot..time nie rambut aku mmg byk gugur..lepas vacum x smpai sejam lepas tue tros ada rambut kat lantai..stress sgt..klau mandi lme okeh..nk bg rambut btol² basah..sbb tue aku mandi pagi jarang basuh rambut skali..aku akan mandi basuh rambut petang..sbb aku x biasekan nk g keje rambut basah dlm tudung..x selesa satu hal dan x elok jgk tuk rambut okeh..

kecuali klau terpaksa mandi ehem ehem tue xleh nk elak lah kan..haha..mmg seronok rambut panjang..feel dia lain mcm..laki aku mmg suke lah kan..iman pun suke jgk tarik rambut mama..huhu..lgpun rambut aku mmg lebat...jenis rambut yg lembut ringan tp lebat..gugur dh byk tp stil lg lebat..


 Laki aku bg syarat nk potong boleh tp panjang still sama mcm before..so, aku ckp kt yg tukang gunting tue, aku nk layer..kasi nipis tp rambut tetap panjang mcm dulu..oke, dia tetap jgk potong hujung rambut aku tue mcm trim gtu..nk bg ujung sihat kan..so, xnmpak la ketara sgt..laki aku pun puas hati..

lebih kurang cam gambar sandra bullock nie rambut aku skrg..suke sbb ringan sgt..klau mandi tue seronok je sbb rambut cepat kering..dan yg paling aku suke sbb rambut aku dh x byk gugur..ada la selai dua tp blh dikatakan 90% x gugur dah..hepi wehhh..rambut tetap panjang dan kepala pun ringan..gtau hubby aku dia ckp yelahhhhh..haha..



Dah boleh simpan rambut panjang² lepas nie..klau mcm tebal sgt leh g nipiskan je..xyah nk potong pendek..bleh simpan rambut panjang mcm jue aziz tue plak..lawa kan rambut dia...sgt berkenan..da lah cantek kan..lembut gitu..


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

You Might Also Like

11 kata cinta

  1. rambut zana pun cepat jer gugur.. rambut panjang ni rasa seksi cikit.. hahahha.. tu bg zana la.. setuju ke?

    ReplyDelete
    Replies

    1. ♥-->> btol tue zana..rambut panjang mmg seksi..bkn zana je yg rase gtu..hubby za pun ckp cmtue..hihi

      Delete
  2. memang ada plan nak potong pendek rambut ni thn ni....yang pasti bila panjang mesti gugur...

    ReplyDelete
    Replies

    1. ♥-->> agaknye mmg asal rambut panjang pun akan byk yg gugur kot..

      Delete
  3. geramnya tgk org rmbut panjang..lps bersalinkan qisrina,riza terus berambut pendek paras baru..kali ni nak simpan panjang plak.

    ReplyDelete
    Replies

    1. ♥-->> kali nie simpan kasi panjang² oke riza..

      Delete
  4. rambut ko sama jenis mcm aku.. gugur tapi lebat lagi. masa pergi potong hari tu pun cino tu tegur rambut lebat. HIhik dan aku telah meniru enko, potong layer je pasalnya syg rambut :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknye la kot..jenis sama pattern tue..wah, yeay gimme five yunk..

      Delete
  5. rambut pnjg mmg besttt tp nak jaga susah.lagi2 kalau rambut jenis lebat kan.. tp klo dapat bela rambut cm jue aziz tu mmg best.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rambut jue aziz mmg lawa..tp disebabkan bertudung nie mcm susah ckt sbb agak rimas la..huhu

      Delete
  6. Aku sampai skrg tak tercapai hajat nk curl rambut....bila a fulus, mula ler aku berkira² n curl ke tak...hahahahaha.

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥