Sweet WW





"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

♥ Gelagat Anak Dara ♥


Lame xde entry kan..one word..malas..hehe..oke hari nie rajin nk kongsi pic anak dara yg berbagai ragam itu..makin besar makin pening mama melayan..now mama lak byk kene ikut peel dia..klau x bg ape dia nak berguling merajuk..cantek punye prangai..

Klau nk bg dia dgr ckp aku, sekalije aku marah then aku buat xtau sambil masamkan muke..so dia akan tau aku marah dia..tros la nk pujuk aku peluk² sayang wat memek muke bagai..clever sgt la ini anak taukk..otak laju je berpk..xpe mama suke..just jgn lebey-lebey ek..tue mama x approve..haha


 Badan mama adalah bantal saya..bile saya rase nk bermanjaan sambil tgk tv saya akan jadikan badan mama sbgai bantal lalu saya berasa disayangi..=)


 Biler dah penat "kemas" rumah, saya akan keletihan dan meniarap kepenatan..tp sy pelik kenapa saya "kemas" rumah tp rumah nmpak bersepah..dan mama plak membebel...


 Lihatlah rumah yg saya "kemaskan"..sambil "kemas" saya berehat sekejap tgk tv..mama ckp dia dah penat nk larang saya jadi dia biarkan saje sambil membebel x henti..


 Kekdg sy tunjukkan mama cara utk aerobik..walau mama dah kurus kerin tp tetap kene bersenam utk sihat..barulah mama blh jaga sy dgn baik..tp selalunye sy aerobik sorg² je..


 Ini adalah gaya terbaru tgk tv..membantu hilangkan lenguh² badan dan sakit pinggang..juga blh dijadikan contoh utk gaya pose yg menarik..klau x percaya anda cubalah sendiri..


 Saya suke menghiburkan mama dan abah..dgn kata lain kacau diorg tgk tv dgn menginterpremkan diri sy dpn tv..pastu sy buat memek muka & aksi yg blh buat diorg gelak..sbb sy tau mereka stress di tempat kerja..sylah penghilang stress muke @ kdg² penambah stress...hihi


 Sebagai seorg perempuan & anak dara..kenelah bersopan santun ye..duduk bersimpuh ble mkn adalah sgt bagus lebih dr duduk bersila..dan senyum tp jgn kuarkanlidah seperti ini..ini nmpak mcm mengejek org yg ambik gambar..opssss sori mama..


Akhir sekali, tips jika mama marah² adalah ketawa dgn mulut terbuka seluasnya atau buat la kelakar utk hilangkan kemarahan mama..selalunye aksi sy berhasil & mama akan ketawa lihat sy..

Salam semua, berjumpa lg..
~ Gegirl mama ~

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior."

XOXO
♥zaza♥

♥ HAPPY BIRTHDAY HUBBYKU TURN 26 ON 11/11/11 ♥



26 Years On 11/11/11


 Nothing much I wanna say, just a simple word to the simple person I've loved so much..

Selamat Hari Lahir Sayang, Semoga Abang Dipanjangkan Umur, Dimurahkan Rezeki, Sihat Selalu Dan Dilindungi ALLAH Sentiasa..Semoga Terus Menjadi Suami Yang Terbaik, Abah Yang Terhebat Buat Anak-Anak Kita Nanti..Semoga Juga Ikatan Ini Kekal Hingga Akhir Hayat Kita Dan InsyaAllah Hingga Ke Syurga Hendak-NYA..Sayang Cintakan Abang Selamanya..Love U So Very Much..♥♥♥

 LOVE,
Ur Lovely Wife

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

♥ WWW IMAN ♥


Kenapa ada 3W..sebabnye Wednesday With Word..wah pepandai jek aku kan..haha..xtau nak update ape..layankan ajelah gambar Iman bila weekend..dah dia je pun yang selalu menceriakan hati kami..hehe

 Memula tgk jek abah main game kete kat henpon..dok usha² dari belakang..mulut kecoh cakap ape ntah..dok tunjuk tuh, tuh..ape yg dia tunjuk pun xtau..

 Biler dah boring usha mula la kacau abah dia..nak main game jgk..tekan² skrin..naik atas abah dia wat kuda..rebut henpon..tue blom lagi klau aku yg dok golek²..abis dilanyak nye aku..punggung dia atas muka aku..suke² je kan dak nie..biaseee..mentang² mama x marah..


 p/s:Maafkan rambut Iman..kekadang aku lepas je rambut dia..yela xkan nak ikat selalu..kene jgk bagi rambut bernafas kan..dah abah dia x bagi potong..yela potong pun nanti rambut depan tue panjang balik..so, simpan je bagi panjang then nanti senang leh ikat kuda je..xdela dia rimas..sbb aku pun x suke tgk rambut bebudak fringe kan depan tue..org tua xpela tahu nak fesyen kan..nie budak klau letak klip nanti dia tarik² je nak buang tau..eh terpanjang pulak...=)

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

APE KENE LA LAKI AKU NIE


Hari nie aku bangun macam biase nak pegi keje..dah siap semua angkat Iman yang masih tido(biase pagi² dia mmg tido) turun lif pg kat basement.. smpai je terkejut bile tgk kete xde..cemas xyah ckp la..berdebar..dah la dgn kendong Iman yg masih tido..xleh pk ape tros naik Umah sbb handphone dlm beg susah nak bukak..

Masuk umah tgk kunci kete hubby aku ade sangkut kt tmpat kunci..aku dah cam aikkk..apesal lak dia ambik kete aku..kete dia rosak ke?(dalam masa yg same lega sbb ingat kete hilang..huhu)..tros kol dia..lebih kurang cmnie..

Aku : Nape ambik kete za?
Hubby : Kenapa plak?
Aku : Za nak g keje la..
Hubby : Eh, ari nie ari ape?bukan sabtu ker?
Aku : Laaa, rinie jumaat la..
Hubby : Hahahaha..(Ketawa x ingat)...Abg ingat ari nie sabtu..lupeeeeee
Aku : hari pun boleh lupe ke?baru semlm ckp esok jumaat ada MLM(maharajalawakmega)..xkan dah lupe..
Hubby : Ala abg lupe la..
Aku : Abis za nk g keje camne nie?
Hubby : Ala xyah g keje la..EL je..
Aku : Eh, suke hati je..za dah siap la..ishh dia nie...(bebel lagi ntah pape..haha)

Bengang jek kan..cmne dia leh lupe rinie Jumaat?ish x paham btol aku..kete dia aku bleh je bawak tp masalahnye xde carseat..tros kol CC tmpat aku mtak tlg dia dtg ambik..dah jadi satu hal..TQ CC Razlina..sorry bos saya lambat..jangan marah saya marah laki saya...huhu

Dah petang nie tgh pk nk blk cmner?CC Razlina blk kul 4.30ptg..tnye IbuHariz, dia ckp nak tnye laki dia dulu..sbb dia pun blk 4.30ptg..nk tggu encik suami xdenye sbb dia blk kul 6.15ptg, paling² pun kul 7.00ptg bru dia smpai..nga aku nk g ambik Iman lg sblom kul 6.00ptg..ate cmner?

P/s: Alahai suami, cmner boleh lupe rinie Jumaat..bukan Sabtu oke..dah tua agaknye suami aku nie..yela x lame lg nak masuk 26 tahun..tua la tue...huhu (Kalau aku x keje, sabtu ahad dia mmg ambik kete aku bwk pg keje..sbb kete aku best..boleh camtue?haha)


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

Abah VS Mama


 Hubby aku mmg jarang marah Iman..selalu suara aku jelah yg dengar kat umah tue dok marah Iman..Tapi sekali abah marah hurrmmmm boleh tahan..sama la jgk..Hubby aku jarang marah or tegur aku..selalu dia dengar jek aku ckp ape..tp sekali dia tegur, blh tahan jgk lah terasa tue..haha

 Tgk, mmg anak abah kan..gaya, lenggok jalan Iman mmg sebijik mcm abah dia..yela muke mmg x leh nafi lg anak abah..org lain mmg xleh ngaku Iman anak dia..haha


 Mase nie Iman kene marah sbb xdok diam..penat abah kejar..tros diam tunduk je..sesekali pandang abah nak pujuk tp abah x layan..bile Iman pandang lain abah sembunyi senyum x tahan nak gelak..bkn marah btol tp marah nak ngajar anak..tp Iman nie pndai pujuk..aku salu marah dia kan, bile aku marah lama sgt dia dg sayang² aku kat pipi..haha..


Main ciku cak nga abah..abah mmg xleh nak marah lama² sbb dia bkn jenis yg cmtue..aku yg salu suke marah²..huhu..salunye merajuk sbb sendiri yg bikin terasa..haha..padahal laki mak cool je dik..hihi..

Tapi walau cmne pun, mama yg paling rapat nga Iman..Nak tido cari mama sambil bawak bantal.. =), Nak susu pun cari mama sambil tunjuk tin susu.. =), Kalau yak, pun cari mama jgk mintak basuhkan.. =), Kalau lapar pun cari mama jgk sambil tunjuk meja makan nak biskut.. =), Kalau boring main sorg pun cari mama jgk ajak mama layan dia main.. =), Kalau bangun tido, xde mama nanges smpai la mama dtg pok pok dia.. =), Kalau nk pegi jalan, tggu mama kat pintu nga abah selagi mama x ikut sama selagi tue la xnak jalan.. =), Walau mama nie salu marah² Iman, itu xleh buat, ini xleh buat tp Iman still cari mama dalam apa jua keadaan..Kalau mama tinggal kat nurseri mesti nanges ngikut mama..itulah penangan seorg Ibu..

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior."

XOXO
♥zaza♥

♥WW♥



IMAN AT AUNTIE SHILA WORKSTATION, MENGACAU... =)

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥