Abah VS Mama

10:23:00 AM


 Hubby aku mmg jarang marah Iman..selalu suara aku jelah yg dengar kat umah tue dok marah Iman..Tapi sekali abah marah hurrmmmm boleh tahan..sama la jgk..Hubby aku jarang marah or tegur aku..selalu dia dengar jek aku ckp ape..tp sekali dia tegur, blh tahan jgk lah terasa tue..haha

 Tgk, mmg anak abah kan..gaya, lenggok jalan Iman mmg sebijik mcm abah dia..yela muke mmg x leh nafi lg anak abah..org lain mmg xleh ngaku Iman anak dia..haha


 Mase nie Iman kene marah sbb xdok diam..penat abah kejar..tros diam tunduk je..sesekali pandang abah nak pujuk tp abah x layan..bile Iman pandang lain abah sembunyi senyum x tahan nak gelak..bkn marah btol tp marah nak ngajar anak..tp Iman nie pndai pujuk..aku salu marah dia kan, bile aku marah lama sgt dia dg sayang² aku kat pipi..haha..


Main ciku cak nga abah..abah mmg xleh nak marah lama² sbb dia bkn jenis yg cmtue..aku yg salu suke marah²..huhu..salunye merajuk sbb sendiri yg bikin terasa..haha..padahal laki mak cool je dik..hihi..

Tapi walau cmne pun, mama yg paling rapat nga Iman..Nak tido cari mama sambil bawak bantal.. =), Nak susu pun cari mama sambil tunjuk tin susu.. =), Kalau yak, pun cari mama jgk mintak basuhkan.. =), Kalau lapar pun cari mama jgk sambil tunjuk meja makan nak biskut.. =), Kalau boring main sorg pun cari mama jgk ajak mama layan dia main.. =), Kalau bangun tido, xde mama nanges smpai la mama dtg pok pok dia.. =), Kalau nk pegi jalan, tggu mama kat pintu nga abah selagi mama x ikut sama selagi tue la xnak jalan.. =), Walau mama nie salu marah² Iman, itu xleh buat, ini xleh buat tp Iman still cari mama dalam apa jua keadaan..Kalau mama tinggal kat nurseri mesti nanges ngikut mama..itulah penangan seorg Ibu..

"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior."

XOXO
♥zaza♥

You Might Also Like

5 kata cinta

  1. sayu jer baca ayat2 kat bawah entry ni.. sungguh besar jasa seorang ibu, walau marah mcmne pun anak tetap akn cari ibu dia kan..

    semoga zana ada peluang merasai kebahagiaan memiliki zuriat sendiri nnti.. (tetiba mood sedih lak lepas baca entry ni)

    ReplyDelete

  2. ♥ZANA
    --- >> ALA NAMO SEDEY² LA AUNTIE..INSYAALLAH AKAN DATANG JUGA REZEKI YANG SATU TUE..SABAR YE..INI UJIAN DARI ALLAH TUK ZANA NGA SUAMI..BYKKAN DOA DAN USAHA JGN LUPA..

    ZAZA DOAKAN ZANA DIBERIKAN REZEKI ITU..NANTI IMAN DAPAT KAWAN BARU..INSYAALLAH...

    ReplyDelete
  3. betul tue..penangan seorang ibu kan..=)

    ReplyDelete
  4. mamalah pendengar setia buat anak..
    mamalah segala - segalanya...
    nak tulis lagi tapi hati dah sayu..

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥