Mistik Raya Kedua ...Hoh

9:46:00 AM



 Sambung raya kedua lak..ngeee..
Raye kedua beraya di kg encik suami di pasir puteh..mentang ada anak kan semua umah sedara nak pg sbb nk kutip duit raya..haha..tp giler penat kot..sbb bygkan dari pkul 11.00 pagi smpai la kul 8 mlm beraya tp smpat pg 3 umah jek..
stress sungguh aku..sbbnye satu umah 3, 4 jam oke..menyampah..haha..nak borak lenkali la nie raye nak jenjalan umah byk tau..dah la si kecik tue dok panas rimas letih semua kan..aku jgk yg kene jaga dia..

pastu plan mlm tue tdo umah encik suami..iman lak dah siap tdo stlah berhempas pulas aku tdokan dia..bising kot..aku bukan tahan sgt bising² nie apatah lg si kecik tue..dah la kene tdo luar kan..huhu..tetibe kul 1 pagi dia tue dia menangis x hengat..dekat sejam oke nanges..puas pujuk bagai x jadi..aku dah agak dah ade something nie..sbb nye blk mse maghrib kan tros masuk umah..ape lg ajak encik suami blk umah aku..dan² smpai tgh jalan je dia senyap then tdo..see, mmg de something yg kacau dia kat umah encik suami..yg follow ktorang dr kg encik suami..actually mse kat dapur sblom tdo lg aku rase lain tp aku wat dunno je..sbb aku nie x pernah la ade instinct leh rase 'bende' ke ape kan..tp mlm tue mmg aku rase lain..

smpai umah aku elok je dia tido smpai pagi..bgun kul 10 pagi mata Iman bengkak sbb nanges lama..tros la aku kecoh kat encik suami kan ckp umah dia berhantu..haha..alasan xnak tido sane kan..hihi..aku bkn ape, aku x brape selesa tdo luar dgn reramai org nie kan..dah tue bising² tgk tv kul 1,2 pagi x tido lg kuat plak volume..me don't like sbb umah aku biase pasang tv slow je..pekak agaknye diorg nie..huhu..

Jap lg aku tunjuk gambar raya di hari raya kedua..


UPDATE : Bkn x suka@xnak tido umah encik suami..before ada anak aku x kisah sgt sbb mata aku nie boleh je lelap tp since ada anak aku kisah la ckt..aku nie jenis yg pentingkan privacy..nak yg terbaik tuk anak aku..even umah aku sndiri mak ayah aku sanggup tdo luar sbb nak bagi anak dia tido dlm bilik dan selesa..and blk raya nie aku tido dlm bilik mak ayah aku sbb bilik lain sume dah penuh coz sume blk tahun nie..x pernah tido luar kat umah aku..tambah lagi dlm bilik mak ayah aku ada blk air sndiri lagi la privacy dan aku suke..Iman lak jenis tido xleh bising sgt stakat ckt² oke lagi..then klau umah aku, aku nie terkenal dgn garangnye ye..anak sedara aku selamba je aku sound klau bising ke apa..so x jadi masalah di situ..kat umah encik suami nie lain..x kuasa aku nak marah anak org..lgpun anak sedara dia x mkn saman..lagi satu sbb aku x suke ialah merokok ikut suka hati je dlm umah kan..aku nie pantang rokok kan..pening bau asap rokok..sbb umah mak aku xde org isap rokok..laki aku sndiri aku suh merokok kat luar klau kat umah aku..ritu dia bwk kete aku g keje dia merokok dlm kete aku berhari aku membebel sbb kete aku bau asap rokok..padahal aku dah letak sign no smoking lg dlm kete..merasalah ko kene bebel kan..lagi satu aku x selesa sbb aku kan pompuan..rumah dia ramai lelaki..susah bg aku nak tido ke ape..aku nga mertua oke je salam cium peluk bagai..just aku nie x leh nak IN sgt je nga keluarga encik suami..sbb keadaan berbeza..cara didikan berbeza..lgpun aku kenal keluarga encik suami after kawen..mmg x rapat..harap korg semua x keliru samaada aku nie x suke mertua ke apa..oke je tp cara hidup berbeza yg buat aku xleh masuk sgt..bkn la aku nie menantu hantu ye..cume aku lebih suke ikut cara hidup aku sndiri yg more to privacy mengikut didikan mak ayah aku..sbb aku nie perahsia orgnye..dgn encik suami pun x semua aku citer..huhu..


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

You Might Also Like

8 kata cinta

  1. papepon uma sndri mmg best..tp nk buek cemano ehh...ok..agk mistik dctu...huhu

    ReplyDelete
  2. misteri la pulak cerita ni.. misteri di hari raya.. hihihi

    mmg rumah sendiri lagi best sebab kita membesar kat situ kan.. situasi kita terbalik, rumah mertua zana semua jenis tido awal, rumah mak abah zana lak tido lewat tapi xdelah sampai pasang tv volume kuat2 sebab ada 12 cucu yg tido awal.. hihihi

    ReplyDelete

  3. ♥ N
    --- >> tau xpe babe..Rumahku Syurgaku kan..mmg mistik..dan² kuar umah mak dia tros Iman stop nanges..huhu

    ReplyDelete

  4. ♥ ZANA
    --- >> huhu..x pernah mcm tue tau zana..tau xpe kan..x kisah klau tido lewat tp respek la ckt budak kecik yg nak tido..zaza kat umah pun tdo lewat tp xdela bising²..huhu

    ReplyDelete
  5. nor plak nopal yg xnk tdo dlm blk...1st nite stay kt rmh MIL,ayh nopal tdo dlm blk kami 2 beranak tdo luar dpn tv sbb nopal tgh2 mlm die suh bukak tv...bkn die tgk pn,juz pasang je...he3x...

    blk rmh mak sendiri pn husband tdo dlm blk, kdng2 nor tdo b'2 je dlm blk dgn die,nopal tdo kt luar dgn parent nor...rmh nor lg la kck je...

    bab merokok tue nor stuju,adik ipar slambe je isap rokok dlm rmh,dhla nor peknen,pastu ade nopal n die pn dh ade ank 2 org,xpk psl bdk2 tue...yg nopal plak excited tgk asap n g dkt die...hmmm...

    *komen t'pnjng...he3x...

    ReplyDelete
  6. uik panjang betol penjelasan kat bawah tu..hehe

    tp mmg tak selesa kalo tido luar.. lagi2 adik beradik laki ramai..

    ReplyDelete

  7. ♥NOR
    --- >> hehe..susah la nor..klau dari awal xleh nak IN..buat dek jeklah..huhu

    ReplyDelete

  8. ♥AXIE
    --- >> nak elakkan salah faham..bkn x suke tp keadaan berbeza..mmg pun..kite la yg pompuan nie x selesa..

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥