2 Minggu Je Lagi, Sempatkah?

9:00:00 AM


Alhamdulillah..si manja saya dah boleh berjalan secara rasminya..dan dia jgk sangat gigih berlatih..jatuh bangun x pernah dia mengeluh..yang dia tahu, klau jatuh kene bangun dan cuba lagi..sgt kuat semangatnya macam mama..opsss..hehe..Sabtu lepas dia dah boleh bangun berdiri tanpa berpegang pada apa² ekoran dari usahanya yang sgt kuat..terlalu kuat sebenarnya..dan dari saat itu dia teros berusaha utk berjalan..esoknya dia sudah lebih kuat utk berjalan lagi..

Walau jatuh tersungkur sekuat manapun x pernah si manja saya menangis..yg dia tahu pandang saya melihat samaada saya marah @ tidak..hihi..kemudian, bangun lagi mencuba berjalan lagi..tapi klau mama marah tahu plak dia menangis..hehe..emosi yang sensitif tapi semangat yg kuat..ye sebijik macam mama..rupa abah tp perangai mama, bagus..sbb mama bijak dan pandai..haha..matilah pengsan puji diri sendiri..


 Naluri seorang ibu sgt sensitif bila melihat si manja saya berjalan dengan bermula selangkah dua seterusnya berjalan yg byk..jatuh, bangun dan berjalan lagi..hebat..2minggu lagi si manja saya akan berusia setahun..dan saya menyimpan harapan yg besar melihat dia berlari di usia itu ketika dia menyambut ulang tahunnya yang pertama..sempatkah si manja saya menunaikan harapan dan impian saya itu?saya berdoa semoga dia sempat..



Si manja saya yg sgt cekal hatinya..kuat semangatnye..saya tahu dia seorang yg keras hati mcm mamanye..melihatnye seumpama melihat diri saya sendiri..ye dia mewarisi sifat saya..panas baran, garang, keras hati, membuat apa dia inginkan walau ditegah..Semoga dia lebih cerdik, bijak, pandai, cergas dan intelek dari saya..semoga dia jgk tidak mewarisi sifat malas sy..haha..

Iman Ariana, mama doakan anak mama sentiasa sihat, sentiasa berusaha belajar sesuatu yg baru, sentiasa kuat semangat dan tabah menghadapi hidup yang makin mencabar..patuh pada mama & abah..anak yang solehah dan menjaga solatnya..InsyaAllah, mama akan berikan yang terbaik utk kamu sayang...


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior." 

XOXO
♥zaza♥

You Might Also Like

5 kata cinta

  1. muka dah ikut abah, perangai ikut mama.. bila gabung, mesti terbaik!!

    iman, auntie zana doakan iman terus membesar dgn sihat & bijak yer syg.. dah nak setahun yer.. nnti boleh potong kek yer syg..

    ReplyDelete
  2. kejap je kan... dah nak setaun anak kita.. hmm... aku doakan moga iman jd anak yg solehah! :)

    ReplyDelete
  3. Comel iman nie .. mcm mamam nya juga :)

    Salam pekenalan dari umi :)

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥