♥ SUPERMAK

10:33:00 AM

Sekarang tgh kecoh kat tv3 drama bersiri #supermak kan..ala yg nasha aziz berlakon tue..setiap isnin jam 9.00 malam..first episod aku tgk ritu mmg best..so, semangat nak tgk sgt tinggi..apatah lagi heroin nye cun sehhh..nasha aziz..mmg cun malaweh..hehe..walau ada yg x logik tp biasa la..mane de citer super power yg logik..semua tipu kan..janji hati terhibur..haha

nie dia supermak..hebatkan..dan aku rase aku jgk adalah #supermak..
even aku xde super power apa pun..tapi aku adalah #supermak dalam cara yg tersendiri..
kenapa?sbbnye aku berdikari menjaga anak tanpa bantuan suami atau sesiapa pun saban hari dan malam..
hebatkan?sudah tentulah..aku dah jadi #supermak yg multitasking walau saban hari jenuh berperang dgn si kecik yg makin lama makin panjang akal..
seawal pagi aku bangun bersiap nak pegi keje..siapkan beg Iman..makesure segala keperluan dia utk sehari ada dlm beg doraemon tue..haha
dgn kudrat aku yg x seberapa nie aku galas beg dia dan dukung dia..kadang² si anak tue tido & kadang² dah bangun..

satu hal plak nak berperang dalam kete suh dia dok diam kalau dia bangun awal pagi..sbb tue aku suke klau dia tido time aku nak anta g nursery..si kecik tue skrg makin besar makin x nak dok dlm carseat..padahal kecik² dah train kan..stressss

pastu masuk keje jam 8.00 pagi.. zup zap buat itu ini dah kul 5.00 ptg..blk ambik dia kat nursery..time nie mencabar oke..tambah² lg bulan pose yg semua org kalut nak blk awal konon nak masak padahal bli saje..tue pun kecoh..haha..yg lelaki pun same konon tolong masak padahal blk tido..huwa huwa huwa..

smpai nursery tnye ape dia buat rinie pastu cabut blk..klau kene mood dia mmg dia diam je..tp klau mmg mood dia x elok jenuh aku nak berperang dgn dia..dgn nak drive lg pastu nk menceriakan mood dia lg..seyes aku stresss..huhu..kene plak jalan jem yg cam x masuk akal (ye, putrajaya kekadang jem ye..)..mau la kene maki berbakul² driver yg x berhemah tue dgn aku..huhu..

smpai rumah dlm kul 6 plg lambat lg lah penat..mengekor jek mane aku pegi..feveret dapur la..smpai kan bebrapa hari lepas kejadian kepala terhantuk dkat tong gas..dah konon eksyen hebat berdiri nga lutut pastu lepas dua² tangan..ape lagi, bising satu rumah dgn tangis dia..seb baik la xde pape..nie anak salu bikin aku naik darah tau..

klau dia tido awal seb baik lah..boleh aku basuh botol susu dia dgn aman..masak makan malam..keluarkan baju kotor dia dari beg doraemon..kene nasib kurang baik dia x tido langsung..mmg sgt la mencabar buat keje klau dia x tido..ade je yg dia nak buat..mane aku nak buat keje dgn nak monitor dia lg..kekadang babytv pun x jalan..

pastu kene mood dia x nak tido berjaga la ko melayan dia smpai la dia mengantuk..ada tue smpai kul 1 pagi taukk..smpaikan aku pening sbb penat dan x ckup tido..encik husband mmg la salu xde kat umah..hari keje mmg kul 7mlm bru smpai umah klau keje siang..pastu dah ngantuk+penat nak tido..aku jgk kene layan Iman..klau keje malam mmg aku berdua nga Iman jek la..hari mggu kekadang je ade..kene nasib x baik sabtu ahad pun kene keje..sudahnye smpai aku dah lali klau dia xde..

penat mmg penat..tp nak buat cmne..tue blom lagi tambah anak lg sorang..mau aku jadi hantu kak limah nanti..sbb tue aku x layan sgt klau sape² yg x setuju nga family planning aku..Iman masuk 4 tahun lebih bru aku proses anak kedua..yup..lama..tp aku tahu kemampuan aku sbb tue itu yg aku rancang..so, sape² yg nak ckp itu ini..#AAK..haha..bkn ko yg nak jaga anak aku kan..suke ati aku lewwww..=)

sape yg dalam situasi aku kompom akan paham apa yang aku rasa & hadapi..blom lagi stress kat tempat keje..stress dgn org yg suke stresskan aku..haha..even aku xde power ape² tp bagi aku, aku dah smpai tahap #supermak.. semua aku buat sendiri..sbb aku jenis yg ape yg aku nak itu yg aku kene dapatkan..aku x suke org yg lembap nie..huhu..dalam kata lain aku nie kurang kesabaran ckt la..nak semua cepat je..terikut nga perangai boss..haha..

sbb tue Iman sgt manja nga aku..sbb boleh dikatakan selain nursery, dgn aku plg lama dia bersama..dgn abah dia pun x heran sgt..yela, selalu xde depan mata dia..nak tido cari aku..nak susu aku jgk..nak gtau dia berak pun aku jgk yg dia terjah..semua aku..


yes, i am #SUPERMAK..

opppssss, panjang lak..ikut kome la nak bace ke idok..lagipun nie blog aku..dah tentulah pasal aku dan sape yg aku nak tulis..salam ramadhan..(tetibe)


"Husband to be respect, Wife to be protect, Children to be nurture, Life to be savior."

XOXO
♥zaza♥

You Might Also Like

15 kata cinta


  1. ♥ N
    --- >> yeaaa, chayok chayok...ko pun x lama lagi bakal jadi #supermak jgk..

    ReplyDelete
  2. hebat semua mak2 yang berkerjaya nie..memang patut digelar "Supermak"

    ReplyDelete
  3. yeah..... Supermak.... aku harap lain kali aku jadi superbapak plak.. huakakaka

    ReplyDelete
  4. salam zaza.. wah da lame x ke blog zaza semenjak x aktif blogger neyh..
    xsangka zaza dulu berdua skrg dah ada iman dah :)))

    salam peluk cium untuk iman yg comel..

    dulu slalu visit blog zaza..

    hehe :))

    i'm back....!

    ReplyDelete
  5. walaupun zana x lalui lagi semua ni, tapi zana dpt faham situasi ni jugak.. mmg penat jugak kan, tapi demi nak membesar seorang anak yg dianugerahkan dari Allah sememangnya memerlukan kesabaran yg tinggi kan dear..

    ReplyDelete

  6. ♥Lara
    --- >> welcome back..nanti zaza terjah blog lara plak ye..=)

    ReplyDelete

  7. ♥ Zana
    --- >> InsyaAllah..akan melalui satu hari nanti..teruskan berdoa dan meminta daripada-NYA..

    ReplyDelete
  8. Aku baru sekali je tgk citer ni taw yang. time 1st episode je. best ah :D

    ReplyDelete
  9. TAK TERJANGKAU DEK AKAL LAU INDA D TEMPAT KO ZAZA...INDA PON BLH DI KATEGORI KAN SORG YG PANAS BARAN N KUANG SABOR LE..TKT LA JGK LAU TERMARAH KT ANAK2 NNTI SBB STRESS..HUHU

    ReplyDelete
  10. cayalah supermak! :D takpe fiza, kite yang lalui je yang tau rasa dia. ignore je orang yang tak paham tu!

    ReplyDelete
  11. yunk...aku tak pernah nengok crita ni..huhuhu...

    ReplyDelete

  12. ♥ ZIE
    --- >> mmg best..tgk la lagi yunk


    ♥ DK
    --- >> huhu..same la kite..harus la byk sabar kan..

    ♥ ZAA
    --- >> btol tue zaa..ada aku kisahkan..haha

    ♥ TILLA
    --- >> tgk la yunk..best tauk..

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥