♥ Penyediaan Puri Carrot Iman

9:26:00 AM



Oke, skrg nk citer care aku wat puri carrot tuk Iman yg dah 6 bulan & boleh mkn..yeay..
sori, lupe nak snap pic potong carrot..ala korang pun tau cmner nk potongkan..hehe
meh aku story mory..lalalala
ibu Ika a.k.a Liza, skodeng care aku wat puri nie oke..

nie yg dah siap blend..
♥ before blend potong cam biase..
♥ then, rebus carrot nie smpai empuk dan masak..
♥ pastu biler dah masak, blend nga air rebusan tadi ckt..biar jgn pekat jgn cair..oke
♥ pastu blend sampai halus..then biarkan sejuk dulu..


♥ pastu, dah sejuk korang masukkan dalam bekas kecik² camnie..bekas nie aku beli dkat fabulousmom.com..sile carik klau mau ek..
♥ nie aku wat tuk smggu tros..kasi simpan dalam peti ais..
♥ bile nak kasik baby makan, just rendamkan tuk kasi dia suam² gitu..
♥ wat mse skrg aku kasik sekali sehari jek Iman mkn..tuk bg dia rasi nga makanan..
♥ then aku kasik 30ml jek..bekas nie leh taruk makanan sampai 2oz ye kengkawan..
♥ aku kasik kat nursery satu bekas sehari..
♥ bagi mkn time tghari..

nie semlm punye try..suke tgk..beria dia isap sudu tue..
abis la sukatan yg aku kasik..Alhamdulillah..

cer tgk gaya hisapan dia..lucu owh..hubby aku de ambik video..tp xleh tunjuk kat sini sbb giler besar fail dia..ater, smpai nk abes mkn dia ambik..haha


sgt excited biler tgk anak mkn..tp mmg di awal nie dia akan mkn ckt la coz bru nk try makan kan..kene sabar oke nak kasik anak makan..dan korg akan hepi biler dia mkn..haha..

lagi skali aku nk gtau..jgn sesekali kasik anak korang yg blom usia setahun makanan yg bergaram, gula, minyak n so on yg x elok tuk baby bawah setahun..setau aku, garam nie effect buah pinggang rasenye..klau nk tau lagi korang carik la info kat tenet nie..byk oke..



XOXO
♥ZaZa♥

You Might Also Like

4 kata cinta

  1. wah!!! balik ni aku nk buat terusss!! nt aku wat entry jugak la... syokkk kan..

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥