♥ Luahan hati Seorang Mama.....

11:52:00 AM


AWAS
ENTRI INI PANJANG & MUNGKIN JUGA ADA YG X SUKA DGN APA YG AKAN AKU TULIS..MAAF, TAPI SBB NIE SAJA TEMPAT YG AKU RASA AKU BOLEH LEPAS APA YG TERBUKU DALAM HATI AKU, SO AKU PUTUSKAN UTK TERUSKAN SAJA..BUKAN UTK MENGAIBKAN SESIAPA TAPI KORG PIKIR LA SENDIRI..

aku nk tnye korg yg bergelar mama/mommy/ibu/umi/mak/bonda and so on..ape perasaan korg klau anak korg berada dlm persekitaran yg korg sbgai org dewasa yg dah reti berpk pun akan rase meluat, menyampah..aku sebolehnye sbgai seorg mama nak didik dan mahu anak aku jadik yg terbaik..anak yg solehah, mendengar kata, taat pada ibubapa, org yg lebih tua & taat pada suruhan ALLAH..tapi, dlm mase yg same ada org sekeliling yg bangang tahap nak mampus biarkan aje anak diorg yg masih kecik umo dlm 4,6 dan 7 tahun yg dikategorikan sbgai kanak-kanak telah membesar dalam keadaan yg cukup aku katakan aku NAK JAUHKAN ANAK AKU DARI DIORG..

tapi, aku ibarat ditelan mati mak diluah mati bapak..aku ada luahkan kat kawan² yg rapat dgn aku masalah aku nie..tp disebabkan 'org sekeliling' tersebut adalah saudara terdekat jgk yg mmg seblhnye aku cube utk elakkan anak aku dr diorg tp pada masa yg sama terpaksa bergaul jgk..diorg just leh ckp try so hard elakkan anak aku dr mereka ini..tapi,.......kalau dah keluarga terdekat cmne nak elakkan..

aku cerita ape yg aku dgr sndiri dari mulut si anak yg pada aku sgt la memalukan utk dikeluarkan dari mulut budak yg berusia 4 tahun yg sgt petah bercakap benda yg x senonoh tp membaca Al-Fatihah pun masih x pandai..doa makan pun x tau..nauzubillah..


bila mak bapak yg x reti bahasa berkelakuan x senonoh depan anak
" **** dh tgk abah h*sap tet*k mama"

biler si bapa mandi bersama anak dlm keadaan t*lanj*ng begitu juga si ibu
"abah punye tut panjang ade bulu lagi"
"mama nye tot besar ade bulu jgk"

biler si anak diajar oleh org tua utk bertanya ape yg nenek & datuk tgh buat on the phone
"cube tanya nenek tgh MAIN nga atuk ke?" (PALING BODOH)

byk lg tp aku malu utk bercerita..cukup la ape yg aku kisahkan di atas utk penilaian korg apekah salah sekiranya aku berkeras utk menghindarkan anak aku yg baru berusia 3bulan lebih dlm sdg dlm proses tumbesaran utk belajar akan erti kehidupan..tapi, dlm mse yg sama aku x mahu bermasam muka dgn yg terlibat..

Dan rasenye x salah tuk aku berkeras tuk berkata "ANAK AKU BIARLAH AKU YG JAGA DAN DIDIK SEPERIT @ SESUSAH MANAPUN, KERANA DIA ANAKKU YG INGIN KUBENTUK UTK MENJADI SEBAIK-BAIK MANUSIA YG AKU MAMPU" dan kata-kata ini akan menyakiti hati sesorg yg sgt rapat dgn aku tp aku rela dia membenci aku sebagai ******* asalkan aku dpt menyelamatkan anakku dari semua perkara sialan ini..

Alhamdulillah lega bila dpt meluahkan tp aku tahu kisah ini akan terus menghantui aku sehingga akhir hayat aku..dan aku akan tetap berusaha yang terbaik untuk IMAN ARIANA biarpun semua yg terbabit membenci aku KERANA DIA ANAKKU YG LAHIR DARI RAHIMKU YG TELAH AKU MENGANDUNGKAN SELAMA 9BULAN DENGAN PENUH KESUSAHAN & KESAKITAN..



XOXO
♥ZaZa♥

You Might Also Like

9 kata cinta

  1. br beborak gn coleague aku td psl isu ni..bdk2 x pk ape y diorg ckp..cz diorg x fhm..tp parents ni y kne ajr didik ank2 tu..

    beb..x salah ko nk elak dr org2 cani..rosak..rosak..

    ReplyDelete
  2. nauzubillah
    mintak jauhkan dr ank2 kite prangai mcm tu :)

    ReplyDelete
  3. i guess i now what is the prob.. sabar ek yunk.. mmg susah nk jage ht org nie.. apatah lg ble melibatkan org2 yg sgt2 rapat oke.. bincang baik2.. biar mereka phm btl2.. your child is totally yours.. no one can deny your right on her.. klu leh jauhkan cube jauhkan diri.. utk kebaikan xde slhnyer bertindak mcm tu.. cume jgn terlalu emosional sgt.. c kecik Iman 2 cerdik, i'allah xkan ngikut perangai gitu2 tu.. ajar n asuh dia baik2.. klu ajaran kita mantap bergaul la dia ngn spuluh org yg teruk2 pon, i'allah x tergugat dia.. ok yunk.. jgn sedih2 n cheers ok.. xyah pikir kan sgt.. bt pening kpale je.. :)

    ReplyDelete


  4. ♥ N
    -->> yup's..mmg la rosak..xtau nk ckp ape..pening pk..




    ReplyDelete


  5. ♥ NanoNano
    -->>insyaAllah i'll take a good care of my lovely daughter..no doubt..


    ReplyDelete

  6. ♥ N
    -->>Azs, yes u're right..that's the problem..sgt la mendukacitakan hati zai..now, zai x kisah if diorg mmg perasan zai cbe jauhkan anak zai dr anak diorg..yup, my daughter's totally mine forever..xde sape bleh ajar zai cmne nak didik anak zai..i'm her mother let me teach her!!!

    Yes, i'll do my best for her..everything even i've to make people hate me..who cares...


    ReplyDelete
  7. EEE YANG. BETTER KO JAUHKAN IMAN DR ORG² CAMGITU. ROSAK PEMIKIRAN ANAK KO NNTI.

    X SENONOH NAH KAN :(

    ReplyDelete
  8. Ya-ALLAH..ade gak pangai camtuh kak..teruknya..
    moga akak dpt didik Iman dengan baik,Insyallah..:)))

    ReplyDelete
  9. xsangka bebudak leh ckp mcm tu..asal mak ngan ayah dak tu bole tunjuk perangai cam tu..hish..

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥