Iman Meragam @ X Sihat

12:18:00 PM


Lame x update..
Aku pun xtau nak cakap cmne..
pening sejak ade anak nie..dgn x ckup tido nye..
Iman meragam lagi..pastu abah dia lak x brape reti nak pegang si kecik tue..

Mcm nie, mggu lepas aku cuti mengejut 2hari..khamis &jumaat..
bawak Iman blk kg..
sbb nye, 2,3 malam Iman nages x renti..dah tgh malam bru la dia tido..
aku pun xtau la..
Asal nak masuk malam jek dia nanges yg amat..
adui, pening aku nga mak tok dia..
nak kate dia saket ke ape xkan la malam jek..
klau dia saket mesti la sepanjang hari dia nanges..

yg aku perasan, Iman nie asal nak tido jek dia meragam..
suare si kecik tue kuat kemain..
so, klau dia nanges..ko paham jek la..
dah la nanges berjam-jam sampai mata bengkak..
risau aku..

blk kg g berubat tradisional..diorg ckp Iman nie sarat..
sarat nie mcm saket perut la..jenis yg cepat kembung..
tp, aku pegang perut dia lembik jek xdela mengeras..
ke mmg perangai dia suke nanges x tau la..

skrg nie mcm oke sket dah tp stiap kali nak tido dia ngamuk..
nanges² jgk..adoi la..
letih aku nak mendodoi dia..
korang yang ade anak cmner ek?
ade pengalaman x anak korg cmnie..
seyes penat weh..aku skrg rase mcm nak pitam..
dgn x ckup tido nye..dgn penat kejenye..

sape² yg ade pengalaman leh la share ek..
nak jgk tau nape Iman cmtue..
ke ade baby yg mcm tue..




XOXO
♥ZaZa♥

You Might Also Like

6 kata cinta

  1. sarat la tu, dia berak ijau x?klau ye, memang sarat..ank nie dulu pn pernah kena..nie bli ubat sarat kt cina cabang di kb..alhmdullillah dh ok..ank nie xla nagis sampai berjam2..bergantung pd baby kita

    ReplyDelete
  2. Zaza

    Maybe kot..cam `Aish..takleh kalau tak pkai barut..kene pkai gak..kalau tak kembung perut..cam aku..kalau dia nangis..aku peluk dia..urut betis dia..then sapu minyak kat perut ngan tapak kaki + betis..kalau ikut mak mertua aku..dia letak daun gelenggang..panas kan then letak kat perut..mcm tuam la..so far mujarab gak..

    ReplyDelete
  3. saba je laa wehh..dugaan nk besa kn ank kot..tp naseb bek mak ko ade kan..klo x..stress jgk dibueknya...saba k..

    lps mgrib..try ngaji sblh iman..nk tdokn die pon dodoi gn selawat ke...kita usaha je..

    ReplyDelete
  4. kysha dulu asal nak tido malam je mesti mengamuk dulu.sakan mengamuk.jenuh dodoi2 baru nak tido.hilang punca.sampai tiap2 mlm nangis nak tdokan kysha.huhuu...
    tp alhamdulillah...lepas 3bulan dah ok.
    akak pun tak tau lah nape.
    sabar ek zaza.mudah2 iman camtu cuma beralih angin aje.besar skit ti,ok lah tu ek

    ReplyDelete

  5. ♥ zaini
    -->> Iman dah x sarat dah..lebih pada meragam..huhu

    ♥ mummy 'Aish
    -->> dah buat sumer dah yunk..now dia dah oke tang sarat tue..skrg nie ngade² jek byk..huhu..kecik² dah pandai Iman nie...hoho

    ♥ N
    -->> tau xpe..seb baik mak aku ade..sume aku dah wat yunk..mmg stiap kali nak tidokan dia aku selawat..mcm² surah aku bace..siap dah mandikan dia nga air yasin lg..tp nanges jgk..huhu

    ♥ kak zuris
    -->> oo yeke kak..Iman nie pun baru jek..dlm 2 mggu nie..dulu xde pun cmnie..padahal dia dah ngantuk sgt dah tp nak jgk nanges..huhu..Harap² cmtue la kak..sbb Iman nie x saket pun..agaknye mmg ade baby prangai cmnie kot..tgk jek la smggu dua nie lg cmner..moga² dia akan oke lepas nie...amin

    ReplyDelete
  6. klu kembung mb die xsesuai guna minyak yg sapu kat perut tu kot...mcm zafran die xsesuai pakai myk telon zaza tukarkan pakai tyt..baru ok...tp klu klu mlm jer baru nangis kena hati2 la..zaza dulu mcm tu jgk,zafran start maghrib sampai subuh nangis jer..tgk2 ada benda yg menegur..pergi berubat allhamdulillah baik dah..baby neh kita kna sentiasa pakaikan minyak celak

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥