♥ Cuti Bersalin 2 Minggu Awal......

6:44:00 PM



Oke, meh aku citer sal aku ambik cuti awal..mcm nie..
Kakak aku nasihatkan aku suh ambik cuti awal sbb anak sulungkan..
Takut la kelahiran x mengikut due..or terbersalin awalkan..
So, abang ipar aku ckp ade pekeliling utk kerajaan yg menyatakan leh cuti bersalin awal..

try la cek...mmg ade pun..Surat Pekeliling Perkhidmatan Bil.5 Tahun 2009
yang menyatakan pegawai perkhidmatan awam leh ambik cuti bersalin awal 2 mggu dari tarikh due..
cuti tue termasuk dlm cuti bersalin 60 hari..means dikire dari start cuti sampai la bersalin..
contoh : mcm aku klau start cuti 28/9/10, then katakanlah lepas 2,3 hari tue aku bersalin, contoh 1/10/10..maknenye cuti aku dikire dari hari aku cuti sampai la bersalin...
dgn tue, aku dah cuti bersalin selama 4 hari, then kene kembali bekerja 56 hari lagi..
korg paham x nie..x paham pun pahamkan..susah nak explain...haha

sebab aku bercuti awal :
1) mak aku x blh dtg cnie jage aku sbb mase tue kakak aku tgh pantang kat kg..skrg nie dia tgh pregnant 35 minggu..20/8/10 nie dia dah blk kg..bersalin kt kg..due dia awal bln 9..
2)husband aku keje shift..smggu siang smggu malam..susah klau jadik pape aku dok umah sensorg..skrg nie pun aku dah risau sbb aku takut bersalin awal dan mase tue kebetulan dia xde, mmg matik aku okeh...huhu
3) nie anak sulung, aku x berani ambik risiko..tambah lagi aku xtau pape pasal jage baby..huhu..ngeri weh..

aku dah apply cuti, bos aku dah sokong then Pengarah aku pun ckp tiada halangan..
nak submit kat PSM jek utk kelulusan..harap sumer oke la....



XOXO
♥ZaZa♥

You Might Also Like

5 kata cinta

  1. betul gak tuh akak.. kne la ade persediaan awal.. ye tak.. mane la tao kowt2 bersalin awal ker.. hoho..

    semoga suma berjalan lancar hendaknya.. aminn..

    =D

    ReplyDelete
  2. yeay.. cuti cuti cutiiiiiiiii! best cuti. take care darl!!

    ReplyDelete
  3. emmm.. its better zai.. lebih baik cuti awal.. tp sygkan putrajaya n kl blom lulus lg cuti bersalin 90 hari.. klu x lg best...

    ReplyDelete
  4. PSM tu apa? memang ada pasal pekeliling tu.. hee.. saya kat sini urus pasal cuti jugak....=)

    ReplyDelete

  5. ♥ Messy
    -->>tue la dik..xtau cmner lg kan..so kene la prepare awal²...huhu

    ♥ Oshinz
    -->> hoho...sblom cuti kene settlekan keje dulu..kang masak org yg nak kene ganti nanti...hehe

    ♥ Azs
    -->> tue la azs..klau dpt 90 hari, syorga weh...haha..nie pun terpaksa la bersiap sedia awal..maklum la selalu kene tinggal...hihi

    ♥ Amni
    -->> PSM tue Pengurusan Sumber Manusia..bhagian admin la cmtue..ooo yeke..kat mane?

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥