::50 Hari Yang Masih Samar::



Hati..entahlah apa yg kau kenangi saat ini...
Minda..entahlah apa yang kau fikirkan pada ketika ini..
Jiwa..pastikah kau pada petunjuk rasa yang kau telah maktubkan..

Sedang diri aku sendiri masih belum pasti..masih ragu-ragu..pada sebuah ikatan yg semakin menghampiri..duhai hati dan jiwa..tenanglah kau..jangan kau carik-carikkan rasa suka dan gembira ini..jangan kau cuba menaburkan prasangka yg kau reka..aku masih teguh berdiri..meskipun hati seringkali menguji..janji tetap janji..ikrar yg ku lafazkan akan tetap aku kotakan..biar seribu dugaan dan rintangan mendatang..aku rela menggadai nyawa..

Duhai nurani yg berbisik manja..sucikanlah hati dan jiwaku..jauhkan mereka dari syak wasangka dan propaganda pemusnah setia..aku tetap aku..aku tak akan berubah hanya kerana sedikit rasa kecewa..itu semua hanya ujian semata...

Duhai kekasihku sayang..apa jua ujian yg kau berikan utk menduga hati ini..aku pasti mampu menempuhinya dengan sepenuh jaya..sekiranya diammu utk menguji rasa sabarku..ya aku masih mampu biarpun digenangi sendu..dan andainya sepimu sekadar utk melihat ketabahanku..InsyaAllah abang aku mampu menjadi seorang perempuan yg tabah biarpun aku hampir tersungkur..Ya, aku tahu ini semua hanyalah suatu ujian darimu buat aku yg bakal menjadi tanggungjawabmu..utk melihat apakah aku mampu mengharung hari-hari yg bakal kita lalui bersama hingga akhir nyawa kita..

Duhai diriku sayang..tabahlah..sabarlah..aku yakin kau mampu tempuhi apa jua rintangan kerana aku dan kau juga tahu kasih dan sayang ini bukan sekadar setitis rasa tapi pengikat janji setia..

::Biarkan Aku Menangis::


Kelmarin kau masih bersamaku
Bercumbu dan merayu
Adakah hari esok untuk kita bercinta
Seperti yang telah kita lewati

Mengapa terlalu cepat kau pergi
Tinggalkan derita bersamaku
Kenyataan ini begitu memilukan
Ingin kurasa turut serta

Tiada guna aku hidup begini
Tanpa belaian kekasih yang amat kusayangi
Kepedihan yang kini kurasakan
Darimu yang mencintai aku

Biarlah kurelakan kau pergi
Tinggalkan batu nesan
Kudoakan kau bahagia di sisiNya
Sementara biarkan aku menangis..

::Kekasih Yang Tak Dianggap::


aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan

selalu itu yg kau ucapkan padaku


sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah

aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan


sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah

p/s: telah kucoba sehabis daya..aku pasrah ini dugaan-NYA..

::Teruskanlah::


Pernahkah kau bicara
Tapi tak di dengar
Tak di anggap
Sama sekali

Pernahkan kau tak salah
Tapi disalahkan
Tak di beri
Kesempatan

Kuhidup dengan siapa
Ku tak tau kau siapa
Kau kekasihku tapi
Orang lain bagiku

Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskan lah.. Teruskan lah
Kau begitu

Kau tak butuh diriku
Aku patung bagimu
Cinta bukan
Kebutuhan mu

Hoo.. Hooo

Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskan lah.. Teruskan lah
Kau.. kau begitu

Teruskan lah… teruskan lah..

::Dapat Award::



yieha..first time den dpt award nie..dr Miss Izah kito, from My Pocketful of Sunshines Blog..huhu..hepi nyo den..terubat jiwo luko..haha

Tp kan miss izah..den x dayo nk buek sumer soalan2 tuh..den ambik award jek la yo..hehe..ampun miss izah yo..

p/s : sangap nk update blog..hah ambik ekau..selambak den bowie...huhu

::Gambar Yang Tak Seberapa::

Muke gatal..

Nie mase bru nk blk..mood dia oke lg..

Dak excited lebih dpt nek flight..huh

Aku mcm biase cover cun..haha


hoh..tajuk entry..xleh blah..aku sbnarnye ngah berperang nga encik tunang nie..xtau knape tp sejak dtg dr kampung ari ahad lepas dia diam jek..dia kalau diam mesti ade bende yang dia marah tue..huhu..smpai ari nie x ok lagi..adoyai....aku da la failed bab mujuk2 nie..hurm....

so, senang crite aku buat x tau jek..kang kalau dia rindu karang pandai la dia cari aku..skrg aku xde mood oke nk pujuk2 org..ko nak terlentang ke terbalik ke up to you..xde mase nk mujuk2..laki nie bkn leh bagi muke sgt...so ko nak majuk ke ape...ade aku kisah..

Tipu la kalau aku ckp aku x rindu tp aku pun ada ego aku sndiri gak..x kuase oke nk melayan kerenah ko yg makin ari makin aku x paham..giler dowh aku..makin dekat nk kawen cmnie plak..ntah la..aku nie kekadang malas giler nk layan kerenah dia yg ntah pape tuh..so baik aku diam jek..

Lagi aman hidup aku dr dok pujuk org yg x mkn saman tuh..aku tanye sekali jek..x gtau x kisah la..bukan aku hadap sgt pun nk tau..ikut suke hati dan jantung ko la yek encik tunang..perasaan awk, awk jek la yg paham..x kuase den nk paham2 pulak..

p/s:giler seyes aku xde mood nga dia..nk majuk, majuk la..i dun't care okeh..huh majuk yg xde sebab..sebab aku rase aku x wat salah..giler menyentap aku nie..ade aku kisah???haha

::Malaysia VS Manchester United::

Sbnarnye dah lame dok simpan..tgk gambar tringat lak..so trase nk wat entry sal nie..

Oke, erm ari isnin bape ari bulan ntah..aku pg la tgk Malaysia Vs MU kt bukit jalil tuh..sabtu yg sblom tue aku x pg sbb aku ade hal..yg ari isnin tue pun last minit aku g beli tiket..tghari isnin tue baru beli..tiket adalah RM58 ke RM52..ntah aku lupe dah..

Oke, citer sal nie..aku xde la peminat setia MU..aku pg sbb aku nk tgk Malaysia main cmner..sbb aku teruja nga care Malaysia main ari sabtu sblom tue..aku sokong Malaysia oke..walaupun kat kete aku ade sticker MU tp aku kalau bab nie mmg aku sokong malaysia oke..as u all tau la kan..aku mmg fanantik Malaysia..I'm proud to be malaysian...wah ayat xtahan..

so..malas dah aku celoteh pepanjang..korg layankan aje gambar nye..







Giler semangat aku smpai sanggup beli baju Malaysia..RM50 kot..



::Tak Sihat Sejak Naik Flight::


(pic credit to google)

huhu...adui..pesal tetibe lak selsema nie..jgn demam sudah..xkn la fly blk kelantan pun leh kene virus H1N1 kot..mintak selisih la..xmo aku lg sakit2 nie..

ok hal pelamin, blk nga baju sanding sumer dah settle..cameraman pun da sttle..lega rasenye..so campur2 sumer Rm1750..ok la..baju sanding 4 pasang..mekap 3 kali utk nikah, sanding nga sambut menantu..so skrg menghitung hari jek la..huhu..

erm..borang nnikah sumer dh isi cumer yg encik tunang jek blom settle sbb ade misunderstanding skit ari tue..so borang dia kene isi blk..main pos2 jek la nanti..huhu..mintak2 la sumer berjalan lancar..pening palo den nie ha..huhu

gambar dlm tepon mls nk connect kt pc lg..sejuk sgt kt opis nie smpai tangan pun cramp dh..nk taip pun gigil2..huhu..nanti2 la upload gambar tue pun kalo rajin..huhu..

nk update blog pun malas niekn lgn k upload gambar..giler pemalas...hoho...ok la bye..

::Tag - Berlari Mengejar Bintang::

Bukak blog http://berlarimengejarbintang.blogspot.com/ then tgk sape2 ygkomen kene jwb tag..so sy sengaja komen di situ..haha sengal okeh.. to fir21..wink wink

1. Bekas kekasih saya adalah...
= sye dh lupekan awak..huhu

2. Saya sedang mendengar...
= x dengar pape pun..xoxo

3. Mungkin saya patut...
= Makan byk2 utk gemukkan badan..gilos

4. Saya suka...
= biler dpt tido n jumpe tunang sy..haha

5. Sahabat-sahabat baik saya..
= Semua adalah kwn saye..

6. Saya x paham...
= diri saye sendiri..adoyaiii

7. Saya kehilangan...
= ntah..

8. Ramai yg kata sy...
= Mood berubah-ubah..(mmg pun)..haha

9. Makna nama sy...
= sy pun xtau..xoxo

10. Cinta itu adalah...
= Kamaruddin Bin Mohamed

11. Di suatu tempat seseorang sedang..
= Merindui saye!! sy sgt pasti!!

12. Saya akan cuba...
= Menjadi seorang isteri yg baik.. =)

13. Perkataan "selamanya" membawa maksud...
= Hingga hujung nyawa

14. Telefon bimbit saya...
= Nokia model E71..

15. Bila sy terjaga dr tidur...
= Alhamdulillah, sy masih bernyawa..

16. Saya paling meluat bila...
= Sy mula bencikan seseorang..

17. Pesta/pasti adalah...
= best tp sy x pernah berpesta..haha

18. Haiwan yg paling comel sy pernah jumpe...
= Rama-rama..sbb sy anggap wanita adalah umpama rama-rama

19. Peringkat umur paling seronok..
= sewaktu sy bersekolah..ohh kalaulah sy blh kembali ke zaman itu..

20. Hari ini..
= Sy masih sedang menghitung hari bahagia sy..hehe

21. Malam ini sy akan...
= Melalui hari yg sama seperti semlm

22. Esok sy akan..
= Bekerja spt hari ini

23. Sy betul-betul inginkan...
= Hidup yg bahagia utk selamanya..(Amin)

24. Ketika sy melihat wajah di pagi hari...
= Sy sukakan wajah sy ketika bagun dr tidur

25. Tempat membeli belah..
= Mane2 jek yg sy rase nk pegi..huhu

26. Makanan barat @ jepun..
= Melayu..sy org malaysia..i'm proud to be Malaysian..

27. Bilik yg terang @ gelap..
= Samar-samar..sy sukakan suasana romantik..haha

28. Makanan segera...
= Hampir setiap mnggu sy makan..wink wink

29. Ayat terakhir yg biase dikatakan pd seseorg..
= Abg bwk kete leklok ye.. =)

30. Siapa yg anda mahu TAG...
= Sape2 yg bukak blog nie..otomatik kene jawab okeh..hikhik


p/s: sy sgt free skrg so akan byk yg sy akan post hari ini..haha

::Kad Kahwin::

Tara..cumel x..haha

Ikhlas Mengundang Semua okeh.. =)

huhu..lame giler x update blog..ok aku nk tnjuk kad kawen aku jek..pade sape2 yg nk dtg tue meh la..tp biase la wat kat kelantan..raye lak tue..mmg time tue jek aku free..susah nk cuti melainkan sakit..mc la jawabnye..

byk citer sbnarnye tp sbb da lame sgt x update so biar la berlalu..malas dh nk ingat2..sbb byk ari x dtg opis..sakit la..bakal mak mertua dtg la..mcm2 lg..ade yg best dan ade yg x best..adat la hidup kan..

ujung bln nie blk kg tempah pelamin..huish xtau la ade yg nk ambik lg ke x..lg 2 bln jek..naseb la da nk wat cmner jauh nie la yg sempat..ujian hiv aku dh wat dh..mcm2 kn..nk kawen pun susah..hoho..adui da la blk nie nk kene isi sumer borang..berbagai-bagai borang..nk kawen pun susah yek..adoi la..nasib la da gatal sgt nk kawen kn..

Jumaat nie flight pukul 10.30 mlm cmtue..so smpai la kat Kota Bharu dlm 11.30mlm..ayah g ambik..encik tunang teruja giler nk naik flight..maklum lah x penah naik kn..aku dh penah naik dlu tp AIRASIA jek la..kali nie teruja skit sbb nk rase naik MAS plak..xoxo

nie jek kot yg leh citer wat mase nie..jumpe len kali..daaaa