::Sinar Ramadhan::

10:17:00 AM

Kadang-kadang kita lupa..
Saat sesuatu datang menghampiri..
Kalau ia gembira, kita senyum bahagia..
Tapi kalau ia berita duka, kita anggap sengsara..
Sedangkan tiap sesuatu yang berlaku..
Ada tujuan dan makna yang tersendiri..

Kadang-kadang aku harapkan panas hingga ke petang..
Tak kusangka mendung tiba-tiba menjelma..
Lalu hatiku kecewa..
Dan ratap rajuk yang kutangisi terus ku turutkan..
Oh hati..
Seringkali alpa..
Dan tiap kali itu jugalah..
Aku sering tersesat jauh..
Dan harus ada tangan yang memimpin untuk aku kembali..
Mudahnya aku tewas pada bisikan yang melalaikan...

Ramadhan..
Kuharap kau datang membawa sinar keinsafan..
Untuk aku sedar dari terus tersesat..
Ya Allah, kau bukakanlah pintu hatiku untuk keredhaan-Mu..
Kuharap Ramadhan Mu ini bakal menjadi titik..
Titik permulaan baru dalam hidupku..

Ramadhan..
Kutunggu kehadiranmu dengan penuh pengharapan...

You Might Also Like

3 kata cinta

  1. puasa dah abis ganti...? jeng jeng makin dekat hari bahagia

    ReplyDelete
  2. ::tengku_fir21::
    selamat berpose..hehe

    ::ber_uwang::
    gantinye udah pak..hoho tau xpe..

    ReplyDelete

♥ TQ tinggalkan jejak anda, Love ♥